| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
René Thomsen

Indmeldt: 20. jun 2007 Indlæg: 380 Postnr. og by: 6900 Skjern
|
Skrevet: Man 01. sep 2008, 19:10 Emne: |
|
|
Jeg har nu taget mig sammen til at ringe til Ringkøbing-Skjern kommune, for at høre hvordan det går med sagen om sejlads på Skjern Å
Der er et bådlaug, der er ved at søge om dispensation til motorbåds sejlads, fra Skjern bådhavn, og ud til fjorden. Men dette er ikke afgjort endnu.
Det virker ret tumpet, at have en Bådhavn, når man ikke må bruge en båd, i den
 _________________ Mvh:
René Thomsen
Et forsøg, er bedre end 100 teorier. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jørgen Hansen

Indmeldt: 16. okt 2006 Indlæg: 89 Postnr. og by: 6710 Esbjerg V
|
Skrevet: Man 01. sep 2008, 22:25 Emne: |
|
|
Hej Rene'
Jeg har lige "tjekket" på Google earth for at se hvordan der egentlig ser ud ved "bådehavnen".
På det billede jeg kan se er der ikke en eneste båd, hverken med eller uden motor.
Ligger der rojoller dernede på nuværende tidspunkt eller hvad?
Der er tilsyneladende heller ikke meget gennemsejlingsbredde fra "havnen" og ud i åen. Sådan ca. 3,5 m på det smalleste sted, hvis ellers målestokken på Google earth passer.
Det bliver spændende hvad kommunen kommer frem til. _________________ Venlig hilsen
Jørgen Hansen
tlf: 75158006 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
René Thomsen

Indmeldt: 20. jun 2007 Indlæg: 380 Postnr. og by: 6900 Skjern
|
Skrevet: Tirs 02. sep 2008, 07:48 Emne: |
|
|
Hvis det er Skjern bådhavn, du kigger på skulle den gerne se sådan ud:
I "google jord" er der et måleredskab, hvis jeg måler med den lige efter den tynde streg, der er en bro, siger den 4,2m. Det må da være nok til Frøya?
Nu vil jeg ikke hænges, for forkerte oplysninger, da de er svært tilgængelige, og for det meste baseret på: "jeg tror nok" "jeg har hørt at" o. s. v. Men hvis, det blive tilladt at sejle, på det sidste stykke af Skjern Å, så vil havneafgiften blive brugt til at holde det sejlbart.
PS: jeg håber at du, Jørgen og Frøya kigger forbi, hvis det bliver tilladt? _________________ Mvh:
René Thomsen
Et forsøg, er bedre end 100 teorier. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jørgen Hansen

Indmeldt: 16. okt 2006 Indlæg: 89 Postnr. og by: 6710 Esbjerg V
|
Skrevet: Tirs 02. sep 2008, 17:19 Emne: |
|
|
Hej Rene'
Vi er helt enige om stedet.
Jeg måler nok bare lidt mere konservativt end dig. Det er vel et spørgsmål om hvordan man tolker de grønne farver på fotoet.
Jeg har målt lige ved kanalens forbindelsen til selve åen.
Hvis der ellers ikke er for meget grøde, så skal Frøya ikke bruge meget plads på at komme igennem.
Selv om det ikke bliver tilladt, så må vi se at finde et andet sted at mødes. Det vender vi tilbage til næste forår. _________________ Venlig hilsen
Jørgen Hansen
tlf: 75158006 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|