Hej Alle her på forum.
Jeg er igang med at bygge en Beta Stirling engines, helt fra de rå stumper og efter eget konstruktion og ideer. Jeg har efterhånden bygget Stirlingmotorer i 6 år, alle mine motorer er bygget efter egen konstruktion og ideer.
På fotoet kan ses et rustfrit rør med påsat flance, denne flance er tig svejst på røret indvendig.
Detter rør er selve røret hvor man varmer modsat flancen og køler tæt på flancen, der vil ikke på denne motor blive bygget nogen form for køling på, dette skyldes rørets abnorme længde.
denne Stirling motor er bykke på overdrevet mht hvad der kan lade sig gøre, dvs røret er 275mm langt og det er meget langt for et Stirling kammer.
Dette rør er et fortrængningsstempel, man kan se en endebund med gevind i, denne bund skal presses i og tig svejses, den anden ende af røret er der tig svejset en endebund, selve rørets godstykkelse er 0,6mm.
den planlagte slaglængde for fortrængningsstemplet er 62mm og længden på fortrængningsstempel er 205mm
Dette er endebunden til fortrængningsstempel.
Cylinder og stempel.
Cylinderen er et pressionsrør der er spejl blankt indvendig, med stor pression på ovalitet dvs der skal måles i my hvis man skal være heldig at finde noget.
Stemplet er lavet af GG40 støbejern, der er ikke luft mellem stemplet og cylinderen. I cylinderen er der et center hul hvor trækstangen går igennem til fortrængningsstemplet, dette hul er Ø 7mm, ligeledes et pressionshul.
Der kan også ses to steder hvor der kan smøres, begge steder er lavet af messing, smørring af stempel og fortrængningsstemplelstang.
Her er jeg ved at færdigøre et led, dette led skal skubbe og trække akslen til fortrændingsstemplet
Comment:
Hej Henrik
Jeg syntes også det ser spændende ud, glæder mig til at se det videre forløb
Mogens Kilde
http://m_kilde.skysite.dk
The only place where success comes before work is in the dictionary
Comment:
Hej Mogens Kilde
ja det er super spændende at bygge motorer efter egne ideer
Jeg skal nok skrive noget mere og sætte flere fotos på
VH
HM
Comment:
hej henrik
ser som sædvanlig godt fortsæt med det :) så ser vi den snart køre jo :)
mvh brian
Comment:
Hej Brian gamle dreng hehe
Mange tak for de pæne ord.
Min Beta Stirling kommer til at køre når den og jeg vil! hehe.
Denne motor, bliver en vanskelig motor at få til at køre, grunden er det abnorme lange kammer.
Jeg har jo en del Stirlingmotorer der er kørende, som du selv har set.
Så jeg hungrer ikke efter kørende motorer,, smiler
VH
Henrik Mathiasen
Comment:
Her ses Træk stemplet fra den side der vender en i motoren, der er boret 6 letnings huller og center hullet er til trækstangen.
Comment:
Her er jeg ved at rette fortrængningsstemplet for kast, det kom til at løbe inden for 0,02mm, så var jeg tilfreds.
Comment:
Her er jeg ved at fræse en del til ledet der skal sidde på stangen til fortrængningsstemplet.
Comment:
Her kan man se lidt at Beta motorens helhed, og i mine øjne en skønhed
Tilføj kommentar