 |
Tegning 1:
Snit gennem en liggende Højtryksmaskine.
KlubNyt nr. 107, Marts 2004 side 19.
Fra artiklen Dampmaskinen Fra Hero til James Watt. Artiklen (og dermed også tegningen) er taget fra Opfindelsernes bog 1912.
|
 |
Tegning 2:
JFJ lokomotiv litra P (lille) nr 103 - 105 og 120 - 128.
KlubNyt nr. 111, Januar 2005, side 16.
Fra artiklen 7¼" Damplokomotiver Med 2-liters Kedler af Niels Peder, om normalsporede lokomotiver, der kan laves i 1:8 uden at skulle gennem anden godkendelse end en trykprøve.
|
 |
Tegning 3:
Generalarrangement D/S Skjelskør.
KlubNyt nr. 110, November 2004, side 8.
Fra artiklen I Kælderen På S/S Skjelskør af Svend B. og Bent L. om den sidste søgående danske damper, der ligger i Frederikssund. |
 |
Tegning 4:
HFJ lokomotiv nr. 1-3.
KlubNyt nr. 111, Januar 2005, side 16.
Fra artiklen 7¼" Damplokomotiver Med 2-liters Kedler af Niels Peder, om normalsporede lokomotiver, der kan laves i 1:8 uden at skulle gennem anden godkendelse end en trykprøve. |
 |
Tegning 5:
Stawski maskinen.
KlubNyt nr. 108, maj 2004, side 11.
Fra artiklen Horisontal Stationær Dampmaskine, En Byggevejledning Af Bent Stawski, af Kjeld om revision og genoptryk af tegninger og byggevejledning til denne modeldampmaskine, der tidligere kunne leveres som byggesæt. |
 |
Tegning 6:
DSB rangerlokomotiv litra M (Malle) nr. 92.
KlubNyt nr. 111, Januar 2005, side 16.
Fra artiklen 7¼" Damplokomotiver Med 2-liters Kedler af Niels Peder, om normalsporede lokomotiver, der kan laves i 1:8 uden at skulle gennem anden godkendelse end en trykprøve. |
 |
Tegning 7:
Schmidt motor. Den sidste tilbageværende i Danmark, som står på Bøtø Nor Gl. Pumpestation.
KlubNyt nr. 110, November 2004, side 21.
Fra artiklen En Lille Krølle Til Serien Om James Watt, af Svend.
Andetsteds i samme blad findes en artikel mere om denne pumpestation med maskine, samt et fotografi af samme. |